En toppendag

Den här dagen har varit en toppendag! På så många sätt och vis!

Den började inte så himla bra, spöregn och en väldigt dålig väderprognos. Länge så trodde syrran och jag att vi skulle få ställa in loppisen. Men så plötsligt slutar det att regna och vi bestämmer oss för att ändå smälla upp partytältet och köra på med loppisen precis som det var tänkt.

 

Det var knappast en strid ström av kunder, men de kom ett gäng här och ett gäng där och Syster hade tid att emellan kunderna springa upp och fixa en god lätt lunch. Filmjölk med Calles müsli, jordgubbar, en bit mörk choklad och kaffe! Mat som gör mig glad.

 

Efter 1-2 timmar av loppis så dök plötsligt mamma och pappa upp, förutom att de hade med sig våra brorsbarn, så kom de med ännu mer loppisprylar. Det är alltid lika kul när Virve och Adrian kommer på besök, jag vet inte riktigt varför, men jag tror att det beror på att de verkligen vill komma hit, Virve 14 år hoppar över att åka till stan med sin mamma för att få åka ut till oss på ön! Sånt gillar jag :-)

När loppisen var över så började allt det jobbiga, packa ner allt, få undan det och städa upp! Vilken tur att man då har syskonbarn på besök! Både Virve och Adrian ställde upp och körde trädgårdstraktor med grejer som skulle städas undan.

 

Innan familjen åkte hem igen, så hann vi med en fika med äppelpaj! Syster bakade en helt suveränt god smulpaj. Den kommer att bakas fler gånger på Gåsvik, det är ett som är säkert!

 

Det tar på krafterna att mest bara sitta en hel dag, så när fikat var färdig fikat och allt loppisstök undanstökat, så tog Whoopi, syster och jag en promenad. Vad skönt det var att få röra på sig! Men något bad blev det inte, fast än att vi tänkt det. Vattnet var snorkallt. Årets badpremiär får vänta ytterligare någon dag! Istället så fortsatte vi hemåt luktande på alla härliga buskar och blommor som fyller luften av härliga dofter.

 

I hamnen så hittade vi något som på riktigt får mig att drömma om de stora pengarna. Gu' vad jag önskar att jag hade ett sådant här och att jag kunde flyga det. Så praktiskt när jag vill åka till Vaxholm och handla. Det skulle säkert inte ta mer än 2, kanske 3 minuter. Om jag känner för att handla i Vaxholm i dag och inte har tillgång till båt, så tar bilresan säkert 50 minuter. Om jag har tur och har en båt att åka i, så kommer jag säkert dit på 20-25 minuter. Ganska mycket tid skulle sparas med ett plan!

Väderprognosen ser inte så lysande ut för i morgon, men man kan aldrig vara säker! I dag så skulle det regna och åska, men bortsett ifrån det regn som kom i morse, så har det inte kommit en droppe och solen har skinit större delen av dagen. Kanske att något enstaka moln täckt himlen, men i sådana fall inte mer än 2-3 minuter!

Kommentarer