Det är gott att leva!

Till lunch i dag, färskpotatis, sockerärtor, vitlök, persilja och gurka, direkt ifrån trädgården. Lax ifrån laxodlingen på ön. (Jag vet att man inte ska köpa odlad fisk, men den är sååå god och dessutom så ger det arbetstillfällen på ön)

 

Eftersom vi skördar mer gurka än vad vi hinner äta upp, så har vi gjort inlagd gurka i dag. Calle gillade den, jag tyckte att det var för lite smak. Mer ättika och salt, mindre socker så kommer den bli perfekt!

 

När temperaturen har börjat sjunka så klär man på sig så tjockt man bara står ut med och mygghat och går ut i skogen. Tanken var att jag skulle leta efter Kantareller, men blåbären lockade. I dag så blev det över ett kilo. Frysen är snart full! Det är sånt som gör mig glad!

 

Det blev några små kantareller också, men dem åt vi upp snabbare än vad mitt fotofinger fungerade!

Kommentarer