I väntans tider

Jag går här hemma och väntar. Jag väntar på att min favorit Pion ska slå ut och att en av två pioner som jag planterade 2008 och som först i år, har knopp, ska blomma och visa mig om jag gjorde ett bra köp! Den första av de två pioner som jag köpte 2008, den har precis blommat och enda tills det dåliga vädret kom, så var den mycket vacker. Tyvärr så hade den bara en knopp.

Favoritpionen är en vit doftpion som fanns här när vi flyttade in. Vi hade lika dana i Odensala och jag tyckte lika bra om dem där som jag tycker om dem här. I år så är det många knoppar på den. Tyvärr så har den inte haft växtstöd hela tiden så den ser lite konstig ut, men jag tror inte konstigt utseende påverkar doft och blommor så särledes mycket.

Den andra av de två pioner som jag har planterat ser ut att bli riktigt djupt röd. Det gillar jag! Det är så bra med mig, för jag glömmer bort vad jag köpt och så får jag gå och vänta två hela somrar innan jag får veta vad det är som jag planterat. Det är liksom nästan som Julafton när man inte lyckats lista ut vad som finns i packetet!

 

Kommentarer