Gurka på G

I år så har jag inte skrivit så mycket specifikt om gurkorna, så nu tänkte jag berätta lite om mina plantor.

5 st frön och 5 st plantor. Inte som förra året, då två plantor dog. Det är jag glad för och gladare blir jag när jag bläddrar igenom förra årets inlägg och ser att gurkorna har kommit betydligt längre i år, än vad de hade kommit förra året vid samma tid.



Här är ett inlägg ifrån den 12/6-11 och om man öppnar bilderna så ser man att plantorna är pyttesmå jämfört med årets, som är så snygga!

Vallmon i växthuset kommer också blomma snart! Det gör mig glad! En, utav sju Chilisar, har knopp. Det är ju kul att åtminstone en har satt knopp, men det är inte den sort som jag helst ser går bra. Men än så ger jag inte upp, mycket hinner ännu hända!

När jag är och arbetar i växthuset, så blir jag alltid sugen på att besöka bina. Jag passade på när det slutat att regna och de börjat arbeta igen. En sak är säker med bin, de är inte lätta att fotografera!

Men jag ger mig inte i första taget! Ni kommer fortsätta få se sämre bilder på arbetande bin, jag slutar inte lägga ut dem för ens den perfekta bibilden är tagen.

Kommentarer

  1. Gurka, vallmo och bin,
    låter som det kan bli medicin!
    I övrigt det regnar i stora mått,
    Hälsa Calle och må så gott!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar