Tempoväxling

Efter en tur till stan, där jag kunde konstatera att de vackra planteringarna runt sergelstorg, inte längre är så vackra! Dags att byta ut växterna!?!

Väl tillbaka hos mamma och pappa så hade jag en timme på mig att vila, sedan så var det dags för en promenad tillsammans med Whoopi. Det var dags att hämta hem bilen som pappa varit snäll och kört upp till Volvo, där den fått en ordentlig service.

Dagens promenad, till skillnad mot gårdagens, gick i ett ursinnigt tempo! I går så gick vi 4 km, i dag så blev det 3,7km, men tiden, den skiljde sig rejält åt. 1h 16min i går och 37 min i dag. Och detta trots att Whoopi stannade flera gånger för att kissa, och jag för att fota.

Promenera är inte den enda motion jag ägnat mig åt i dagarna. Jag har cyklat fram och tillbaka före och efter varje pass. Mammsen och pappsen bor högt i Märsta, så det tog 3 minuter längre att cykla hem än vad det tog att cykla till jobbet.

I morgon på pausen så kommer jag att spendera tid i min favorit affär. Jag ska åka till IKEA.



Kommentarer