Jag är mör!

  I dag så hade vi en lång shoppinglista. Kosan styrdes mot Arninge Centrum i Täby. På mindre än en timme hann vi med ICA, Granngården, Ö&B. XXL och systembolaget. Och allt, förutom nya läsglasögon åt Calle hittade vi. Tillbaka på ön så begav vi oss till Sågen, där köpte vi virke till knutar, färg att måla dem med och mer färg till huset. Innan vi är klara så har vi kladdat på hela huset minst ett varv.

  Väl hemma så åt vi en god, men väldigt lätt lunch, sen så åkte jag och handlade soppa till gräsklipparen och Calle började måla vitt. Vårt gräs har fått lov att växa sig på tok för högt.När jag väl började klippa, svettades jag  som en liten gris. Eftersom gräset var så högt och så mycket gräsklipp fastnade på däcken, så drev gräsklipparen väldigt dåligt, så jag fick putta fram den självdrivande klippon!

  När gräset på framsidan var klart, så tog jag tag i veden som har legat under presenningen sen i vintras. Eftersom vi i vår rörspis vill elda med små vedträn, och de vi har är för stora, så har jag svettats med yxan i högsta hugg. Jag hann inte riktigt klart, men i morgon, innan jag börjar måla, så ska jag ta tag i det sista!

  För ovanlighetens skull, så har jag i dag inte tagit ett enda fotografi i dag, jag vet faktiskt inte när det senast hände! Men ett inlägg utan bild, det är på tok för tråkigt så jag bjuder på något gammalt!


  En bild i från förra året. Det är det här hörnet som nu är under tak! Det känns så himla bra att kunna sitta ute även om det regnar! I morgon kommer Bästa Syster, hon stannar över natten, men även mamsen och papsen kommer på visit i morgon, lunch kommer med största sannolikhet intas under det nya taket!

Kommentarer

  1. Vad mycket ni har fått gjort ! Kul när det händer saker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och tänk så mycket roligare det skulle bli om vi kunde få våra scheman att stämma överens och träffas någon gång!?

      Radera
  2. har haft en så'n där hysterisk shoppingdag också....shopping hör inte till våra favoritgrenar, så jag är riktigt imponerad över oss :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är också imponerad, att hinna med allt på mindre än en timme! Men Calle är snabb!

      Radera
  3. Kära hjärtandens, jag blev nog mer svettig än du, bara av att läsa om era eskapader.
    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ser jobbigt ut när man läser vad vi gjorde, men alla affärer var inom rimligt avstånd och det var inte så mycket folk i affärerna, så vi överlevde!

      Radera

Skicka en kommentar