IKEA tur och retur

  I dag på min låååånga lunch åkte jag till Uppsala och IKEA. IKEA är ett annat av mina favoritställen. Jag kan strosa där hur länge som helst. Tur att jag inte hade Calle med mig. Han älskar att springa igenom IKEA och det ända han köper är en eller fler, blå IKEA kassar. Jag tror att vi har över 20 st oanvända hemma och säkert lika många använda.

  Eftersom världens Bästa Lilla Morgan fyllde ett år i går och ska firas på söndag, så passade jag på att köpa present till honom. Jag hoppas bara att han inte läser min blogg, för nu tänker jag avslöja vad han ska få i födelsedagspresent. Han ska få baka med Monkan! Det ända som inte fanns på IKEA, var en liten bunke att göra i ordning degen/smeten i. Det får jag leta efter på någon annan affär!


  Calle gillar inte att jag åker till IKEA själv, han säger att det alltid blir för dyrt, men eftersom jag fått ett presentkort i födelsedagspresent så var jag tvungen att åka. För födelsedagspresentkortet köpte jag en Gul Orkide och ett par Gula tofflor. Det blir så bra med ett par egna "utomhus" tofflor, hittills så lånar jag alltid Calles, förutsatt att han inte använder dem själv, och de är på tok förstora för mig.



  IKEA på lunchtid innebär att lunchen intas där. Förra året, när mamma, pappa och jag ofta åkte till IKEA, så åt jag alltid kycklingfilé, ratatouille och bearnaisesås. Det har aldrig slagit fel, den har varit toppen. Men i dag var en annan dag, en dålig dag! Kycklingen var torr och inte varm, inte heller ratatouillen var varm. Skittråkigt! Man undrar ju vad som har hänt? Har kocken slutat? Nästa gång får jag köpa något annat helt enkelt. Utsikten ifrån restaurangen var i alla fall lika fin som vanligt!


Kommentarer