Växthusarbete

Förutom att fixa med badrumskomoden, så har jag hunnit med att plantera om tomater och chili. Nu var det så att jag inte hade tillräckligt många krukor, så jag har tagit en rövare och planterat ut en del av tomaterna och chilin i växthuset. Då jag inte har någon värmevakt i mitt växthus, så håller jag nu tummarna jättehårt för att det inte ska bli några fler kalla nätter.


För att försöka skydda tomaterna lite grand i alla fall, så byggde jag ett litet tält av fiberduk och elrör. Så fort jag var klar så steg temperaturen i tältet med 3° jämfört med utanför, så lite kommer det väl i alla fall att hjälpa. Och om det nu inte skulle fungera så har jag många tomat och chiliplantor kvar.


Så här mysigt har mina små tomater det i sitt mysiga tält.
När jag ändå var i växthuset och slet så passade jag på att så lite sallat. Jag blandade flera olika sorter sallat och strödde ut på den plats som det senare ska växa gurka. Vi får se om jag hinner skörda någon sallat innan det är dags att plantera ut gurkorna, som jag faktiskt inte har sått ännu.
Varken gurka eller squash har hamnat i jorden. Det får helt enkelt bli ett projekt för den här helgen!

Först sallat, sedan gurka!

Kommentarer

  1. Imponerande....själv har jag kastat ut en krukväxt som var bortom all räddning idag :-)

    SvaraRadera
  2. Tack, Pruddelutt! Men om trädgård och växtlighet är det roligaste man vet, så är det inte så imponerande, mest njutbart faktiskt!
    //Monzan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar