Trots några missöden, en bra dag

Vilken härlig dag det varit i dag! Toppenväder, redan tidigt i morse kunde man skönja att det skulle bli fint väder i dag. Lite kallt, lite disigt, men man såg att det blir bra.
En kort, men bra tjänst på jobbet gjorde att jag var hemma före 13.30. Efter ett snabbt ombyte bar det av till sågen för att hämta hem virke till våra vindskivor. Calle ska få hjälp att sätta upp dem i morgon, så då är det bra att de är hemma. Ännu bättre om de är målade.
Efter som jag inte har dragkrok, så fick jag lasta i bilen. Jag fick inte med mig allt första vändan. När jag lastat ur bilen skickar jag in Whoopi genom bagage luckan och slår igen och ska öppna förardörren och hoppa in, då går inte dörren upp! Jag kollar snabbt igenom alla dörrar och låst! Hunden, bilnyckeln och husnyckeln är i bilen. Som tur är, så har vi en reservnyckel till huset ute. In och hämta reservnyckeln till bilen. Batteriet är dött! Vad annars. Försöker få loss den lilla larviga reservnyckel som finns på Volvonycklarna. Klarar inte av det. Nu börjar paniken sakta, eller rättare sagt, snabbt komma. Vilken tur att Putte är hemma. Putte fixar allt och jag kan åka till brädgården och handla det sista.


Nu är det ju så, att jag kommer helt enkelt inte in någonting i dag. Färgburkar, de brukar man ju alltid komma in i, men inte i dag. Åter igen får jag utnyttja Putte! Jaja, vindskivorna är målade och allt annat virke som kan behövas i morgon finns nu hemma!

Efter en kortare paus med kaffe, så blir det en runda i den vattensjuka trädgården! Det är inte klokt vad vatten det är överallt. Men växer gör det i alla fall. Sallaten som jag sådde för ett tag sedan i växthuset har börjat växa ordentligt. Tomaterna lever, men det är inte mycket mer. Chilin har haft påhälsning av sniglar, så en del är helt uppätna, andra lever, men inte heller där är det just mycket mer än lever.

Sparrisarna börjar nu komma riktigt ordentligt, de jag flyttade i förra veckan, de har tagit sig ordentligt. De som ännu inte är flyttade, fortfarande står trångt i en liten papperskruka, de växer och frodas de med. Men de som växer mest, de är de sparrisar som jag i år kommer att äta av!




Det är inte mycket vårblommor som finns i vår trädgård. De som finns, det är Snödroppar i mängder. En krokus här och kanske två krokusar där. Det är allt. Då är det härligt när grannen köper hem pärlhyacinter och påskliljor i massor. När de blommat klart, då åker de ner i backen!


Kommentarer

  1. Vilken tur att historien slutade lyckligt, det är min fasa att låsa in hunden i bilen. Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Förstår paniken där en stund, vilken tur att det ordnade sig :) Själv hoppas jag att "någon" ska ordna min deklaration ;) Fniss.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar