Påsk-lov

Eftersom jag inte fått något jobb idag, så åkte jag hem redan i går kväll. Johan hade lämnat Calle och det var mycket att städa på tomten innan arbetet på taket kan fortsätta.
Vid 8-tiden i morse gick vi ut för att rensa tomten på byggbråte och två jättehögar med takpannor. När vi först gick ut så vräkte regnet ned men det gick sakta över till snöblask. Som tur är så har snön inte lagt sig.
Efter en timmes släpande och slängande så tog vi en kaffepaus. Klockan tio öppnade kiosken och affären, så vi hann inte ut och fortsätta slänga innan vi åkte för att handla och tippa.
När vi kom tillbaka så var vi sugna på en kopp kaffe till, så innan vi hann ut så kom bästa syster. Då måste man ju uppdatera sig på vad som hänt den senaste tiden. Bland annat så fick vi höra historien om kloakråttan i systers toastol. Jag tror att jag aldrig mer kommer att gå på toaletten hos henne!
Medan Syster var duktig och sprang en runda på 7 km, så tog vi tag i städandet. Vi arbetade så att svetten verkligen lackade, snön började på nytt yra och man var sugen på att gå in igen, men vi höll ut och när Syster kom tillbaka så var vi nästan klara!


Calle fotograferade en av högarna med takpannor, synd att han inte tog kort på allt bråte när han ändå var i farten.

I går så blev det inget inlägg, för på min delade rast åkte mamsen och jag till Odensala och samlade hästskit. Man kan lugnt säga att Pelle och Lisas hästar är sociala. Vart vi gick, så följde de efter!



Atli var den mest efterhängsna utav dem alla, Grim var lite cool och kom sist fram och gick först. Framtid ville mest busa och Gneisti? höll sig lite mitt i mellan! Som tack för skiten gav vi dem en liten näve pellets och en pyttenäve med hö, allt för att de ska producera mer skit!

Kommentarer

  1. Atli kände nog igen dig sen eran tur i skogen. Grim är alltid lite reserverad :) Fina bilder, kul att det går framåt med bygget. Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Atli kände nog igen dig sen eran tur i skogen. Grim är alltid lite reserverad :) Fina bilder, kul att det går framåt med bygget. Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Råtta i toan.....hu, säger jag bara. Glad Påsk på dig!
    /Pruddan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar