Nästan klara

På sätt och vis så var det ganska skönt att sågen inte var öppen i dag. Om den hade varit öppen, så hade vi varit tvungna att arbeta mer än vad vi gjorde i dag. Vi såg helt enkelt till att arbeta så länge materialet räckte.
Till nästa helg så ska färg, väggpanel och undertak inhandlas, men i morgon ska vi vila. D v s, jag ska arbeta i växthuset, vilket blivit en aning eftersatt, göra i ordning vår sänggavel och sprida lite hästskit över gården! Plus ungefär tusen saker till! Det är riktigt härligt när man har tid att vila ut ordentligt ;-) .


Det sista vi gjorde i dag innan vi ansåg oss färdigjobbade, var att provsitta vårt favorithörn innan vi gick in. Calle snodde åt sig kameran och fotograferade mig och Whoopi. Det är ju oftast jag som står bakom kameran och om jag inte är bakom den, så brukar jag använda fjärrkontroll.

Just nu sitter vi och tittar på Mota GP ifrån Qatar, det är premiärtävling i dag. Det är den andra favoritsporten som vi följer nästan slaviskt, men innan racet började så gick jag och Whoopi en liten kvällsrunda och som sällskap fick vi Mr Spock och Lilla My.



Även fast jag alltid oroar mig för våra katter, så känns det väldigt tryggt att ha dem med på kvällspromenaden. På något vis så visar det att de bryr sig om sin flock och kanske viktigast av allt, att de räknar mig och Whoopi som en del av deras flock.

Kommentarer