Underbar fredag följt av en lika underbar lördag

Hela fredagen blev så härlig som den började. Jag hade en perfekt fredagstjänst. Bra körningar och sluta tidigt, så då kom jag hem i tid också.
Calle åkte hem med samma färja som mig, men medan jag åkte och handlade mat för kvällen, så åkte Calle hem och började arbeta på huset.
Calles pappa med fru kom över och hjälpte till. Någon timme senare kom världens bästa besök, Morgan, Linnea, Mika och Olle. Calles pappa med fru stannade också kvar på middag, så vi var ett härligt gäng som invigde taket över en del av altanen.
Det är något speciellt med årets första grillning i hop med go'a vänner. Trevligt sällskap och god mat, lägg därtill ett underbart väder, vad kan gå fel? Absolut inget ting.




Morgan var sitt vanliga solskens jag, ända tills han blev trött. Men då har man väl rätt att bli kinkig? Och inte grinade han när han satt hos morfar heller!

I dag så har vi fortsatt att arbeta på huset. Taket har kommit en bra bit på vägen och man ser nu hur fantastiskt snyggt det kommer att bli!


I morgon så fortsätter vi att arbeta på taket, så vi håller tummarna för att det fantastiskt vackra vädret håller i sig!

Kommentarer