Äntligen

Äntligen så är jag klar med den andra av tre härvor med ull som ska spinnas! Jag håller ju på med shetlandsull och den är allt annat än rolig. Men skam den som ger sig, jag ska bli klar med den sista härvan shetlandsull innom 3 veckor har jag bestämt. Sen är det bara att bestämma vad det ska bli. Förmodligen tumvantar, för det är det enda som jag har lärt mig att sticka! Om inte min gode vän Lisa har tid att lära mig sticka sockor, för i sådana fall blir det minst ett par strumpor, kanske så räcker det också till ett par åt Calle?


I går så var det värsta vårvädret i Norra storStockholm. I dag, så har det inte bara regnat och snöat, det har också haglat. Temperaturen har legat mellan 4-6° hela dagen. Det har varit grått, ett sådant där äckligt grått ljus som gör ont i ögonen och ganska blåsigt. Hoppas att det blir härligt vårväder i morgon.

Jag var inte uppsatt på något arbete i morgon, men så ringde de och frågade om jag ville ha en tjänst som började 0406. Klart jag ville, jag har hittills i April arbetat på tok för få timmar, så att jag måste stanna hos mamma och pappa i kväll, för att det inte går någon färja kl 3, det gör inget. Jag får ju arbeta!

Kommentarer

  1. Vad bra det blir Monica, klart jag lär dig sticka sockor :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar