"Lek inte med maten" har väl alla fått höra någon gång?

Ja, åtminstone jag har fått höra att man inte ska leka med maten. jag kan inte sätta fingret på vem som sagt så, troligtvis farmor eller mormor, kanske även mamma och säkert någon lärare i skolan när man satt och kletade med potatismoset eller något liknande.
I går till lunch så kunde jag inte bara låta bli att leka med maten. Titta vad fint det blev! Och så mycket godare maten blir när den gör en glad!


Spinnrocken är installerad i rummet som jag håller till i när jag är hos mammsen och pappsen, och jag har redan spunnit en hel del. Min brors dotter, Virve, verkade lite sugen att prova på att spinna garn. Vi får se när vi får tid att sammanstråla och ta en lektion. Det är ju definitivt lättare nu när spinnrocken är i Märsta.


Hos mamma och pappa kan jag titta på tv och spinna samtidigt, för här är jag alltid själv framför tv'n. Ingen som jag kan störa.

Kommentarer

  1. Haha.....den där måltiden blir man glad av! De säger ju att man äter med ögonen också.
    Vad mysigt det ser ut med spinnrocken på trägolvet framför teven. Jag tänkte köpa en själv men till skillnad mot dig så skulle min bara ha blivit en prydnad. Jag tycker de är vackra även om jag inte kan spinna.
    Ha det så mysigt nu framför teven.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Klart man kan leka med maten, vi är ju stora nu eller??
    Tycker bara att fritt skapande är kreatift och äter man bara upp det sedan , så va då???….såg ju gott ut…

    Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar