HJÄLP, vad händer med mina Snödroppar?

Jag är så himla ledsen. Jag brukar ha världens finaste Snödroppar, men i år så har jag, över stora ytor fått något konstigt över Snödropparna. Det ser ut som någon blandning av aska och mögel och gör så att Snödropparna ser väldigt ynkliga ut om de överhuvud taget har lyckats ta sig upp över grejset. Någon som vet vad det kan vara och vad det beror på och vad man kan göra för att motverka detta?



Som tur är, så är inte riktigt alla Snödroppsställen drabbade. Och där de inte är drabbade, så är de lika fina som alltid annars.


När jag ändå ber om hjälp, så kan jag passa på och fråga hur jag gör med mitt lilla Olivträd? Det har stått i vår tvättstuga hela vintern. Ett tag så tappade den jättemycket blad, men det gör den inte längre. Det har faktiskt börjat komma nya blad. Men ska jag klippa bort de bladtomma kvistarna, eller ska jag vänta? Hur varmt måste det vara för att man ska kunna lyfta fram och ut den? Klarar den några minusgrader? Så många frågor, hoppas att någon har några svar!


Det lilla skottet nere till vänster, var faktiskt ett tag helt bladlöst, men det ser ut att komma riktigt bra. Undrar om man kan flytta det till en egen kruka?

Kommentarer