För Calles skull

Calle har tjatat, enda sedan i går eftermiddag, då den här bilden togs,


att jag måste göra ett nytt inlägg och skriva om musen. Så för Calles skull kommer nu en liten text om en stackars liten skogsmus som vår kära vän Mr Spock bestämde sig för att bjuda in till vår boning.
Alltså, en av anledningarna till att ha katt när man bor på landet, är ju faktiskt att de ska jaga möss. Men utav någon larvig anledning så blir jag väldigt blödig när katterna kommer in med levande möss.
Jag skrek till Calle, medan jag fotograferade musen, att han måste hitta något som vi kunde fånga musen med. Tyvärr så ville musen annat och strax efter den här bilden,


så gjorde musen harakiri, d v s, han sprang rakt mot Mr Spock som i princip bara behövde öppna munnen. Mr Spock märkte att vi ville ta musen ifrån honom så han tog några snabba steg och försvann ut genom kattluckan med musen i ett stadigt grepp i munnen.

Kommentarer

  1. Förstår ni varför inte katterna få komma in till mej när jag sover hos er...? Har de med sej en mus in så döööööööör jag.

    SvaraRadera
  2. Men den var bara söt, inge läskig alls. Mycket läskigare med döda möss!
    //Monzan

    SvaraRadera
  3. Jättesöt, vad snabb du var med kameran :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar