Sovrummet

I går var jag och handlade färg till sovrummet. Ett tag var jag lite orolig för att färgen skulle vara för orange. Men efter att ha målat en provruta på en vägg, så bestämde vi oss för att den var perfekt, så i dag har jag spenderat större delen av dagen med att maskera och måla.
Man kan lugnt säga att målare är en yrkesgrupp värd all respekt. Inte så mycket för själva målandet, mer då för allt underarbete, spackling och slipning och det jag tycker allra värst om......maskeringen och sparmålandet.


Här har jag slarvat rejält med maskeringen. På några andra ställen följde bitar av den röda färgen med, när jag drog bort tejpen. Men överlag så måste jag säga att jag är väldigt nöjd.

3 timmar efter att jag målat varv 2, så ser man hur fin färg väggen kommer att få.


Väggen med den rejält fula eldragningen har vi målat vit. Där ska vi bygga en bokhylla, mest för att dölja just elen, men också för att vi har så ont om plats att sätta upp bokhyllor för våra böcker i resten av huset.


Först så hade vi tänkt att bygga hyllorna i MDF-bord eller av målarskivor, men för att hålla kostnaderna nere och för att det är snyggt, så har vi bestämt oss för att göra dem i 21X145 råplan. Hyllorna blir ju inte speciellt djupa, men det gör inget då de flesta av våra böcker är i pocketformat.



Kommentarer

Skicka en kommentar