Snön

Med undantag för några korta snöuppehåll, så snöade det hela dagen. Strax före 10 så hade jag skottat upp de gångar som är väsentliga för oss; alla utgår i från dörren, till parkeringen, till vedboden, till husvagnen (katternas vinter toalett), till komposten och till ett ställe under huset där katterna gillar att vara.
Vid 14-tiden så var det dags att skotta igen! Den här gången skottade jag upp ordentligt vid parkeringen, så att Calle skulle slippa kliva ut i djup snö.
Jag lyckades bättre med min "To do" lista den här fredagen än förra veckan. Faktiskt så bra att jag kunde lägga till två punkter!

I dag så snöar det också! Det har varit uppehåll, som när jag fotade snömängden på terasen.


Just nu snöar det mycket. Och jag som snart ska iväg för att köpa mer väggfärg. Jag köpte röd färg i går, men tog bara en 2 1/2 L burk, för färgen kändes lite för orange. I morse, när vi kollade vår provmålning så kom vi överens om att färgen är perfekt! Så nu ska jag upp och tejpa listerna, sen måla ett varv, skotta lite snö och sedan åka.

Kommentarer