Mr Spock

Jag har länge tänkt skriva om våra katter. Kanske har jag skrivit om någon tidigare, jag kommer inte ihåg. Jag vet att jag inte har skrivit om Mr Spock, så i dag, när jag höll på att laga kycklinglevermousse, lägger jag självklart upp lite lever i katternas matskål.


Tror ni att han äter av den? Nä, självklart inte. Istället tar jag honom på bar gärning, stjäla HUNDMAT! Utav allt som finns framme i köket så väljer han att stjäla Doggy torrfoder!



Ja, om Spock gillar det, så får han väl äta det. Det är ju faktiskt billigare än kattmat.

Kycklinlevermoussen blev god. Snart har den stelnat och då ska jag äta den i hop med gurka och blomkål. Om ni vill ha receptet så finns det här Jag väljer att krydda med salt, peppar, vitlök, svart trumpetsvamp och Gåsviks heta chilipulver.

Kommentarer