Man tager vad man haver, sa Kajsa Varg

I morse så ringde Linnea och talade om att de skulle komma över på en fika. Calle föreslog att vi skulle baka en sockerkaka. Toppen, kolla efter rätt ingredienser. Självklart så hade vi inget vetemjöl hemma, inte heller något siktat dinkelmjöl. Men inte fanken kan det väl bli helt fel med dinkelfullkornsmjöl?


Helt ätlig blev sockerkakan, men godare har man ju smakat!
Trevligt att hela familjen Zetterlund/Johansson kom på besök, särskilt trevligt att Olle var med. Men frågar man katterna så tyckte nog de att han gott kunnat stanna hemma.


Om jag hade haft vett att klä mig ordentligt, så hade ni kunnat få se kort på mig i bakartagen, men när man sätter på sig ett par gråa, helt utan resår mjukisbrallor, ja då visar man inte sig själv fotograferad bakifrån!

Kommentarer

  1. Fegis, har du inte sett foton på mig. Ibland måste man bjuda på sig själv. :-D

    Klart jag kanske bjuder lite förmycket. Det är verkligen ett jättestort problem för mig att hitta kläder i Portugal i allmänhet och här uppe på landsbygden i synnerhet. Jag är 175 cm lång om ni förstår vad jag menar.

    Klart nöjde jag mig med de svarta syntetkläder som de säljer i klädesbilarna som kör omkring, så hade jag mycket att välja på.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Ok, nästa gång kan de bli en bild på mig med Gällivarehäng!
    Nä, svart syntet är inget jag förespråkar. Jag förespråkar inte syntet över huvudtagen och absolut inte i ett, oftast varmt, land som Portugal
    //Monzan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar