Ett kort sammandrag

Förra måndagen skrev jag ett inlägg, här, om hur jag märker att det blir ljusare, dag för dag och hur det märks på en vecka. Bilden på det inlägget är tagen för ungefär 4 veckor sedan, på samma ställe och ungefär samma tid som den här bilden!


Här kan man snacka om skillnad! Jag ska försöka att fotografera varje måndag, vid samma tid, ca 1630, så att man kan följa ljusets återtåg. Eller, det är kanske smartare att flytta fram tiden 1 timme eller 2?

I går så var det Linje 574 som stod på min agenda. Det var en linje som jag fotograferade mycket i somras. Bland annat så blev det en massa kort på kossor och kalvar. I går så såg man inte röken av varken kossor eller kalvar i hagarna!


Vad man däremot såg bättre än i somras, var den sjunkande båten. Ingen grönska i vägen gjorde det lite lättare att fota.


Vädret i dag har inte varit lika härligt som i måndags och i tisdags. I dag var det först enbart svinkallt, sen kom det snö, inte mycket, men lite! I morgon eftermiddag så har de lovat 10-20 cm snö ute i skärgården. Ska bli spännande att se hur det går att komma hem efter arbetet. Jag slutar tidigt, så har jag tur så har det inte börjat ordentligt när jag ska hem. Skönt att det kommer till helgen så att man har tid att skotta.

Vintern kan vara underbar

Kommentarer