Datorn som lever sitt eget liv

Har precis kommit hem i från Syster. Där har jag fått en ordentlig lektion i Power Point. Det var väl behövligt. Det är lite tråkigt att Pytte mjuk inte gör sina program lika bra för Mac, som de gör för sitt egna operativsystem. (Undrar om jag har fått alla termer rätt?)

Bra blev i alla fall resultatet av mitt arbete på systers kökssoffa och köksstolar!


Ingen stol är den andra lik, skulle vi ha gjort dem lika dana så hade vi fått köpa många extra meter tyg.

Efter promenaden hem så är jag helt slut, det är jobbigt att släpa hund som bara vill stanna och nosa, kånka på en tung väska, med dator och verktyg i.
Och nu till det väsentliga, min dator som lever ett helt eget liv; två gånger har min Ibookmus slutat att fungera och två gånger har den, lika plötsligt som den slutade att fungera, börjat att fungera igen. Så, nu när jag var tillbaka och hade packat upp datorn, ja då funkar inte musen igen! Vilken himla tur att jag har en extern mus i väskan!
Ska bli spännande att se hur länge musen musen behagar vara trasig den här gången!

Ha det gott

Kommentarer

  1. Och det ska komma ifrån kvinnan som stickar snygga vantar och ännu snyggare islandsollar på löpande band!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar