Om min "To do list"

I onsdags så skrev jag en "to do list", jag är tvungen att göra sån't, annars så lyckas jag aldrig med allt som jag förutsatt att jag ska göra. Tyvärr så funkar det inte alltid med en "to do list" heller. Som i dag.
I dag så sket det sig riktigt ordentligt. Av 7, inte allt för jobbiga uppgifter, så lyckades jag bara slutföra två!



Men, jag skyller på Linnea, för någon, eller något, ska man ju skylla på och det kan knappast vara min egen dåliga karaktär som mitt list fail beror på!
Linnea hade lagt ut den gulligaste av gulliga bilder på Morgan och Olle på FB och då kände jag att viktigast av allt ändå var familjen!

Så, i morgon har jag en hel del att ta tag i. Äppelträden, till exempel, de blev aldrig klippta förra året och ser faktiskt för jävliga ut! Å andra sidan, med tanke på hur/var de är planterade så är det svårt att få dem att se ut som sådana äppelträd som jag vill ha! Jag vill att mina äppelträd ska stå med rätt stort avstånd och så ska de ha hög stam, jag gillar inte de låga äppelträden som är perfekta om man har en äppelodling och snabbt måste kunna plocka in sin skörd. Stammen är ju svårt att göra något åt, då mina är på en låg stam, men jag vill att de ska vara lite som ett paraply och det är inte heller mina träd klippta som, så det är det jag arbetar på, att forma dem som ett paraply!



Med tanke på hur de ser ut i dag, så kan man nog räkna med att det tar några år och mycket klippande att få dem att se ut som ett paraply. Visst, jag skulle kunna ta hit någon som är expert på att klippa äppelträd, men just nu, när vi spar till ett nytt tak, så får äppelträden helt enkelt leva med att det är jag som klipper dem!

Jag har inte sått min Chile ännu. En del säger att det inte gör något, för man behöver inte så chilin för ens i Mars, andra sår sin Chili redan den första Januari och i sådana fall så börjar ju jag att bli lite sen med min......fast det är jobbigt att så Chili med isig jord och har man inte tagit in jorden i tid, ja då går det helt enkelt inte att så! Men i morgon så har jorden säkert tinat och då blir det fyra sorters Chili, tror jag i alla fall, det kanske bara är tre sorter som jag har, men vad gör väl det!

Det enda som jag lyckades utföra ifrån min lista, är tvätten och att jag skaffat tomatfrön!


Men tomatfröna måste göras i ordning, så i morgon väntar även tomatfrö fixande! Har läst i Ulla Hasselmarks eminenta Fröbok hur man gör.

Kommentarer