Jobb,träning och förberedelser

Vilket skitväder vi har haft i dag! Regn, regn, lite mer regn och sedan lite snöslask! Det här vädret är absolut det värsta vädret att köra buss i. Sikten blir värdelös, allt ljus i från bil- och gatulyktor blir bara ett enda stort ljus som gör det svårt att se något annat.

Nu kan man bara hoppas på att det kommer lite snö så att man får lite ljus omkring sig innan det riktiga vårljuset kommer.


Efter arbetet i dag så åkte jag upp till ICA Maxi vid Arlanda stad, de sålde julskinka för 9:90 så jag passade på att köpa 6 kg! Både Calle och jag älskar skinka så det kommer inte bli några problem att få den att gå åt. Hälften kommer att tärnas och frysas in. Perfekt för pyttipanna!

Väl hemma hos mamma och pappa så insåg jag att jag ligger efter med min trädgårdsplanering. I höstas så tänkte jag att jag skulle ha gjort klart krukor för försådd redan i December, men i December hade jag inte gjort en enda!
Min mamma har en fin trämojäng för att göra krukor, själv så brukar jag använda en flaska med en hög "grop" i botten, trämojängen är lättare att arbeta med och krukorna håller ihop utan tejp. Så jag lånar hem mojängen över helgen. Jag får arbeta hårt!



Nästa helg så ska jag så mina Chilisar. Jag har sparat frön ifrån tre sorter och så har jag lite gamla Piri-Pirifrön som jag ska så. Vi får se om det blir något av Piri-Pirin.

Och så över till något helt annat. Dagens träning! Jag började rodden med 2600m på tungt motstånd, 15 minuter tog det. Det kändes rejält i rumpa och armarna, men benen klarar av rodden galant. Efter någon minuts vila så körde jag ett nytt intervallprogram.



På intervallrodden rodde jag 1600m. 25 minuter tog den sträckan. Jag känner mig nöjd med träningen jag kör. Det enda orosmolnet på himlen är att min mamma, efter att hon börjat ro, har gått upp i vikt! Förmodligen lite nya muskler, men ändå, jag vill ju gå ned i vikt, inte upp!

Kommentarer