En lugn Juldag

Gårdagen var kul men jobbig. Vi åkte hemifrån klockan sju och var inte hemma för ens klockan 2040.
Jag tror att bägge våra födelsedagsbarn blev nöjda med sina presenter, svärmor med svampen och JohanBygg med sin Muminmugg. Han fick en muminmugg förra året också och då fick vi veta att om Mumin tycker han inte!
Hos svärmor åt vi frukost, tårta och gosade med Morgan, som vanligt var på ett strålande humör.


När det bara var vi, Cajsa. Linnea, Mika och Morgan kvar hos svärmor så var det lite Julklappsutdelning. Fast vi inte byter klappar med Svärmor och Rolf, så fick Calle och jag två böcker. Två  Sydafrikanska deckare. Av Cajsa fick Calle en bok om Pink Floyd och jag en bok om en Amerikanska i Brunei

Lite senare hos JohanBygg så fortsatte vi att fika och för första gången träffade vi Carinas familj.



Hos Mamma och Pappa så har vi "150 kronors klapp" d v s alla har med sig en könsneutral klapp som inte får kosta mer än 150 kronor och så har vi ett "lotteri" med bytes rätt, roligare än att köpa till var och en!

Slutligen, min bästa Julklapp, Ulla Hasselmarks Fröbok! Den ska jag läsa i veckan.


I dag så har vi tagit det extremt lugnt, så lugnt att Whoopi har fått sköta det mesta av rastningen på egen hand! Det är i bland skönt med en stor tomt där det bara är att släppa ut henne!
Större delen av eftermiddagen har jag spenderat i soffan framför tv'n, kollandes två dvd:er. Som sällskap har jag haft alla djuren, dock inte samtidigt.

I morgon så tar Calle upp sin träning och jag passar på att följa med. Jag ska verkligen försöka att komma igång med träning. Det borde ju inte  vara svårt för jag tycker att det är så himla kul när jag väl är i gång.

Kommentarer