Dagmar har varit snäll mot oss

Jag, Whoopi och Lilla My har varit ute och kollat in ägorna! Inte ett träd har gått åt. Inte ens pressen på Puttes båt har blåst bort.



Ifrån huset har en vattplåt blåst bort. Inget som vi tycker är speciellt konstigt med tanke på hur vindskivan som den satt på ser ut. Och att vi inte har gjort något åt vindskivorna i år, beror på att vi ska lägga om taket i vår/sommar.


När Whoopi och jag kommit in i stugvärmen igen, inte för att det är kallt ute, +8°c, så tittar jag bort emot vår infart och bortom tomtgränsen, där hittar jag ett träd som har fått betala med sitt liv!


Ute har Dagmar helt klart bedarrat, men hon har på inget sett gett sig av helt och hållet. Jag känner mig inte längre orolig för att åka till fastlandet!

Kommentarer

  1. Skönt att ni klarade er utan större skador. Jag var helt säker på att en tall skulle lägga stod kvar i morse :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar