Inspiration och blommande blommor

Man kan tycka att det inte är så konstigt med blommande blommor. Blommor ska blomma, men utomhus, i November!?

Mamma och jag tog en promenad i dag för att plocka nypon, jag hade nämligen blivit inspirerad av min vän Lisa, som gjort så fina Nyponhjärtan och lagt ut bilder på dem, när jag berättade om dem för mamma så blev hon också inspirerad.

Lisas bild
Eftersom det varit en kall natt, så var nyponen lite geggiga men det fungerade att plocka dem om man var försiktig. Något som inte var geggigt, utan lite konstigt, fast konstigt börjar man ju bli van vid den här varma hösten som vi har, var att tillsammans med nyponen så satt det nyponrosor!



Det är inte bara de vilda blommorna som blommar, även mamma har rosor som blommar!


Det har varit skönt med den långa varma hösten, men nu börjar jag längta efter den råa, kalla och mörka hösten, sen vill jag ha vinter!

Kommentarer