Växthusfix

Jag vet att jag skrev förra söndagen, att jag skulle rensa växthuset den här helgen, men jag tror att jag har ångrat mig! Japp, det växer fortfarande för bra för att jag bara ska kunna riva ned gurkor och tomater.




Men för att jag inte river ned allt så betyder det ju inte att jag inte kan rensa ut en hel del bland gurkor och tomater. Jag har klippt bort en hel del och slitit bort en del plantor, men de flesta är kvar.

Jag tror också att jag har kommit på varför mina gurkor har växt och gett så mycket frukt som de gjort. Jag minns att jag läste i "Gröna sidan upp" av Kjell Åberg ifrån Åbergs trädgård om att gurkor gärna ville ha dåligt brunnen trädgårdskompost och när jag tänker efter så slängde jag förra årets tomatklipp i den delen av odlingslådorna och i våras så slängde jag bara på en påse jord och planterade mina gurkor där. Jag gör i alla fall om samma sak i år och så får jag se hur det går nästa år!


Medan det blir färre och färre gurkor att plocka in, så blir det bara fler och fler tomater. Svampen däremot, verkar verkligen vara på upphällning.

Kommentarer