Vår-höst

Varje vår så tänker jag ungefär så här: "Äsch vad jobbigt med dessa ljusa morgnar, inge mysigt alls". Och så går tiden och jag vänjer mig vid ljuset och så kommer hösten och jag tänker så här: "Gu' vad jobbigt att kliva upp när det är mörkt och ruskigt".
Men så i morse, efter att jag i mitt stilla sinne "gnällt" över mörkret, kom jag till Infra City i Upplands Väsby och kom på varför hösten är så himla mysig.


I Infar City så plockar de aldrig ned ljusslingorna ur träden och så fort det är mörkt så lyser det i träden. Och det är en sån där annan grej som jag har funderat över; Varför släcker väldigt många människor sina ljusslingor när de tycker att Julen är över? Ok, tomtar och renar och andra Julsymboler är ok att släcka, men just ljusslingor kan man väl låta lysa så fort det är mörkt? Det är ju så himla mysigt!

Det ska i alla fall jag göra så fort jag fått upp några i våra träd, låta dem lysa alltså, oavsett årstid

Kommentarer