Så trött

Jag har hört om folk som njuter i en hel vecka utav att få tillbaka timmen som de snodde av oss i våras, själv så gör mörkret som kommer så tidigt nu, mig så trött.  Om jag fick bestämma så skulle vi få en extra timmes sommartid istället för normaltid. Jag fullständigt avskyr när det blir mörkt tidigt. Jag har inga som helst problem med att köra buss i mörkret på morgonen, men kvällen, så fort det börjar mörkna så känns det som om jag ska somna!
Alla är vi olika utom jag och för att så många som möjligt ska må bra, så tror jag att det bästa är att slopa fram och tillbaka dragandet med timmen, helt enkelt bestämma oss för en tid och ha den året om. Det nästan värsta med sommartiden, fast jag vet inte om det är sant, är att sommartid kommer sig av att någon golfare kom på att de skulle kunna spela senare på eftermiddagen med sommartid, men i dag så finns det ju gott om upplysta golfbanor så jag tror att golfarna kan klara sig utan den extra ljusa timmen på kvällen!

Kommentarer