Röja inne och ute

Oj, vad snabbt tiden går när man har mycket att stå i!
I går så arbetade vi på tomten, i första hand med att få undan utemöbler och grillar, i andra hand så arbetade vi med att få igång en bil som ska flyttas på. Sen så finns det alltid en massa sly och kvistar och grenar som ligger och skräpar på vår tomt, jag förstår inte var de kommer ifrån, men de finns där och de måste ju flyttas. Tomten tog drygt halva dagen och när vi kom in så tog vi tag i vårt "svarta hål", d v s vårt kontor/gästrum.
Tyvärr så tog jag inget kort på hur det rummet såg ut innan vi började städa, men, jag tog kort på hur brasrummet såg ut när det såg som värst ut. Man kan lugnt säga att det var ingen fin syn och det kändes som om vi aldrig skulle bli klara.



Calle sorterade papper och jag gjorde i ordning rummet. Satt upp fotografier och tavlor. Självklart så blev vi inte klara i går så större delen av dagen i dag har gått åt till att fortsätta med sorterandet.
Summa summarum så blev det två stora pappkassar med papper, tidningar och broschyrer, en påse med elavfall, en påse med plast, en påse med metallskrot och en vanligt skräppåse! Det här var skräpet, sen blev det en hink full med spik och skruv också!



Tanken var att vi skulle fortsätta att arbeta ett tag på tomten i dag, men då vi skulle få besök så var det viktigare att få ordning på brasrummet än att arbeta ute.



Nästa "svarta hål" att ta tag i, är klädkammaren/syrummet.


Är det konstigt att jag inte spinner när jag knappast kommer fram till spinnrocken? Snart så ska Calle bort en helg och då röjer jag upp där!

Tills vidare, ha det bra!

Kommentarer

  1. Vad fint det blev :) Det känns skönt efteråt när man tagit tag i svarta hål, lite feng shui - man mår liksom bra på flera plan :) Har också städat idag.

    SvaraRadera
  2. Ja, riktigt skönt! Nu längtar jag till Calles bortahelg, jag städar bättre i lugn och ro!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar