Och så var det helg igen

Attan vad snabbt veckorna går! Det känns ju som att det var i går som det var söndag och man ojade sig över en ny arbetsvecka. Men här är vi och vi ser fram emot en låååång helg.
Min helg började redan klockan 4 i morse, då jag gick upp med Calle och drack kaffe med honom innan han åkte till sitt arbete.

Jag hade ju hoppats på lite roligare väder så att man hade kunnat spendera dagen ute i trädgården. Jag har fortfarande mycket att ordna med inför vintern. Inte så mycket med själva växtligheten, utan mer praktiska saker, som att stuva undan utemöblerna bl a.
Men eftersom regnet stod som spö i backen så låg jag mest framför tv'n, tittade på F1 träning, wordfeudade, eldade i rörspisen och mös i hop med Whoopi och i tur och ordning, Ronja, Lilla My och Mr Spock. Ni ska inte tro att de kan ligga i soffan alla tre samtidigt!

Mitt på dagen fick jag bästa fredagsbesöket i form av Linnea och Morgan. Den killen är verkligen ett charmtroll, fast han har börjat få ett humör. Som när vattenflaskan rullade iväg, eller när han inte kommer upp på knäna, som han hemskt gärna vill, ja då tar man till lipen, men det varar aldrig särskilt länge!


Surare än så här blev det aldrig


Nu får jag det att låta som om jag bara latar mig, men så är inte fallet, jag har faktiskt burit in ved, tvättat, diskat, hängt tvätt och tagit hand om Chilin som jag kallar för kyrkklockschilin. Jag hade tagit in plantan för övervintring, men eftersom jag inte har plats i mitt kalla rum, så har jag ställt den i ett rum som det bara är 20° i, och när det är så varmt så behöver den vatten, men det hade jag glömt bort. Så, idag plockade jag av all frukt och hängde den på tork. Jag testar om min turbotork funkar.

Turbotork, spjället till rörspisen!
Av all chili som jag torkat ska jag försöka göra Ajvar. Jag hittade ett recept på en blogg som jag läser, synd att jag inte sparat just den sidan och inte kommer ihåg vilken blogg det var!

Jag har fått en ny mobil! Jag kände att jag behövde en ny, för min förra började få väldigt dåligt batteri. Det blev en iPhone den här gången också, men ingen 4S, jag nöjde mig med en 4:a.


Ska ägna resten av kvällen åt min man och hålla tummarna för vackert väder i morgon så att jag kan fixa med utegrejjorna då istället!
Ha en härlig helg

Kommentarer