Nu har jag bestämt mig.......tror jag

Nu känns det verkligen som om jag har odlat klart för i år. Det lutar åt att jag, nästa helg, trots ett gäng gurkor av varierande storlek på G, river upp alla gurkplantor, plockar in tomaterna och övergår till att karda ull och spinna garn.
Och äntligen städa och förbereda växthuset för nästa års odlingssäsong! Jag tror faktiskt, att med mina förändringar i v-huset, så kommer  säsongen lite tidigare än vad den gjorde i år.
Jag har faktiskt tjuvstartat lite med kardandet. Förra helgen han jag karda halva min korg. Jag tänker inte börja spinna för ens hela korgen är full. Så till näst-nästa helg så bör spinnandet komma igång!


Sen så är det ju inte bara växthuset som behöver göras i ordning inför vintern; frön ska ned i påsar, lökar i jorden och krukor ska tvättas, så även om jag stänger växthuset, så har jag massa saker att göra, som hör trädgården och odling till.

Kommentarer