Huvudvärk, feber och fixarplaner för helgen

När jag vaknade i morse så trodde jag att jag skulle få en lätt dag, bra körning, först i UpplansVäsby och efter lunchen i Märsta.
Men icke sa Nicke! Efter mindre än en halvtimme på jobbet så började huvudet att kännas extremt tungt och bussen blev bara kallare och kallare, trots att termometern i bussen visade på över 20°c. Jag blev tvungen att ta några huvudvärkstabletter till lunchen för att klara av eftermiddagen. När det var dags att åka hem så började huvudvärken att smyga sig tillbaka och inget vatten att skölja ned tabletterna med, så resan blev väldigt jobbig.
Nu så håller jag tummarna för att jag ska må bättre i morgon. Jag har mycket arbete att utföra i trädgården och tak att laga så sjukdom får vänta.
Vet inte riktigt hur Calle har tänkt sig arbetet i helgen, men jag ska i alla fall plocka undan de flesta utemöblerna, rensa växthuset på allt som växer, det innebär att jag måste göra plats innomhus för Olivträdet, Chilin som jag tänker försöka övervintra, mitt lilla Granatäppelträd/buske och alla pelargoner. Vet inte var jag ska stoppa undan dem, men något ska jag hitta på!
I torsdags så var jag hos Lisa och hämtade hö som var förstörd, tänkte bottna mina odlingslimpor med det. Vi får se nästa år om det var ett smart drag, men jag gissar att jag kommer få rensa en himla massa timotej.

Kommentarer