Hösten är här

I dag har jag gjort höst i mitt växthus......fast inte riktigt. All Gurka och Chili har åkt ut, men en hel del tomater får fortsätta att växa. Jag fattar inte riktigt varför jag ska ha så svårt att släppa taget om den här odlingssäsongen. Men det är klart, det är mitt första år med ett ordentligt växthus. Och, jag har redan börjat planera för min lilla äng. Fröna där har jag tänkt att få ut till helgen.


Det ser väldigt tomt ut i större delen av växthuset nu!
Ute är purjolöken det enda som växer, men den ska också skördas snart. Dagens skörd är ganska stor, det är de sista "affärschilin" som jag skördat och en hel del tomater. Gurkorna var ganska så ynkliga, men jag tror inte att de kommer att smaka sämre för det.



I morgon så börjar min arbetsvecka, den här veckan har jag fått toppentider, ungefär så som man alltid skulle vilja ha det, men man får ju inte alltid som man vill.

Kommentarer