Härligaste värmen som tänkas kan!

När jag kom hem i går så slog den härligaste värmen emot mig. Calle hade 12° inne i går morse, så han tyckte att det var hög tid att dra igång rörspisen och jag kan inte mer än att hålla med honom. Det är svårt att komma ur sängen när det bara är 12°.
I morse däremot, när vi kom ned, så hade temperaturen i brasrummet bara sjunkit med 1° emot de 24° vi hade i går kväll då vi gick och la oss. Hade vi haft kvar den gamla täljstenskaminen så hade temperaturen sjunkit betydligt mer, termometern hade nog inte visat mer än 14-15°. Vi är så himla nöjda med att vi lät bygga en rörspis.





Däremot så är det helt och hållet Calles och mitt fel att spisen inte blivit omputsad. Vi har inte ringt Christer och bokat tid för honom att komma och fixa det som fixas skall! Jag funderar på om jag ska svänga förbi Hyreshuset i dag och kolla om han kan komma nästa fredag. Det är nog min plan för i dag!

Kommentarer