Besök på Grankulla

I går så tog jag min kamera och begav mig till Grankulla där min goda vän Lisa bor. Tanken var att vi skulle rida, men eftersom det blåste så mycket så hoppade vi över det. I stället så fotade jag hästarna.

Atli

Gneisti

Lifri
Grim stod och gömde sig i sitt täcke, så han fick inte vara med på bild!

När det inte blev ridning så tog vi en promenad i skogen med våra kameror. Skogen har ju så många fototillfällen att erbjuda. Här är några av dem.





När man har kameran hängande över axeln, igång och plockar svamp så kan man få så här häftiga kort. Jag har inte gjort något, mer än att bara bära kameran och av misstag komma åt avtryckaren!



Det är ju inte bara fototillfällen som skogen bjuder på. Vi kom hem med två hundbajspåsar, en kjol och två stora fickor fulla med trattkantareller.


Eftersom jag glömde min kamerakabel i går, så fick jag åka förbi Grankulla i dag också. På vägen till Grankulla svängde jag förbi Droppsta Gård. De har jättemånga får. Jag frågade om jag fick handla ull av dem. Det fick jag inte. Eftersom de slänger all ull så fick jag komma och hämta så mycket jag ville! Deras får kommer att klippas någon gång i början av November, då kan jag hämta säckar med ull och den ull jag inte spinner med ska jag lägga i trädgården nästa år, för om det inte hjälper mot Rådjur, så kanske man hindrar ogräset att växa!

Kommentarer

  1. Vilken mysig em det blev, många fina bilder du tog! Gillar särskilt bilderna på Atli och Gneisti. Kram Lisa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar