Vitlök och HöstAnemon

I går var jag på Åkersberga Växtförsäljning och handlade sättvitlök, jag köpte 4 sorter, tyvärr bara tidiga för de hade inga sena sorter. Sorterna som jag köpte heter; Sprint, Clédor, Germidour och Sabadrome. Jag vet egentligen inget annat om dem än att de är tidiga, är skördeklara i mitten-slutet av Juli.
I dag så har jag gjort i ordning påsar med lökar i till Mamma.


När jag var ute och rastade Whoopi i morse så fick jag för mig att rycka upp fjolårspurjon. I botten på purjon satt det små lökar! Hade jag ingen aning om, men med tanke på namnet, Purjolök, så är det kanske inte så konstigt! Jag ska ta in blommorna och se om de släpper frön. Hoppas kunna så purjo av egna frön i vår! Men självklart så ska jag plantera de små lökarna också och se om de blir något.


När jag tyckt att jag hållit på och plockat inne alldeles för länge så gick jag ut och plockade äpplen och kollade framsiderabatten! Äntligen, äntligen, äntligen så blommar min HöstAnemon. Den är inte stor, det är inte många blommor, men det är i alla fall en liten ensam Blomma! Jiiiiippppppppii!





Kommentarer