Trädgårdsbestyr

Har arbetat i växthuset och trädgården i dag. Det börjar bli kallare på nätterna och jag som fortfarande har fullt med smågurkor, gurkblommor och tomater som ännu inte mognat har jobbat på att behålla värmen i västhuset. Jag tänkte att lite fiberduk kanske håller kvar värmen, vi får väl se hur det går med det.


Samtidigt som jag satt upp fiberduken så klippte jag bort ganska mycket blad ifrån tomat- och gurkplantorna. Jag inbillar mig att bladen tar en massa näring och kraft ifrån tomaterna och om jag klipper bort dem, så mognar tomaterna snabbare. Kanske är det inbillning, men jag tyckte att det fungerade förra året. När jag klippte bort blad, så fick jag ibland med mig tomater, de ligger nu på ett fat i vardagsrumsfönstret. Kanske mognar de, eller inte. Vi får helt enkelt vänta och se.


När mamma och pappa kom i går, så hade de med sig jordgubbsplantor och i går så fanns ju ingen tid till att plantera dem, så det har jag också pysslat med i dag. Jordgubbarna är planterade i "Båten". Och för att skydda dem i från Rådjuren, så ska vi fixa till en armeringsmatta. Som det ser ut nu, så är den bara pålagd.














Kommentarer