Lingon

Lingon lyste röda granna,
"Oj, så fullt av bär" sa Anna
Och de åt allt vad de orkade,
medan deras kläder torkade









När jag, och för den delen, min lille bror gick på Norrbacka skolan, så var det alltid första klassarna som stod för skolavslutningen på vårterminen. När lillebror slutade ettan så skulle han läsa en del av, vad jag tror, en dikt. Utav någon anledning så kommer jag ihåg den och det är 32 år sedan bror slutade första klass.
Dikten som jag läste på min första skolavslutning kommer jag bara ihåg fragment ifrån. Jag minns att den handlade om någon fjäril som flög ifrån Guds hand.
Hur konstigt kan det inte bli?

Kommentarer

  1. Den fina lilla fjärilen har flugit ur Guds hand
    som gav den gyllne vingar och röda silkesband...
    Eller något i den stilen, kommer inte heller ihåg

    SvaraRadera

Skicka en kommentar