Äntligen lördag

Ooh vad det är kul med nytt objektiv! Ut tidigt på morgonen för att kasta pinne och fotografera. Pinne för att Whoopi gillar det, fotografera för att jag gillar det!


Eftersom jag fotade en hel del i går kväll så kändes det inte som om det fanns så mycket att fota, men jag hittade de här fina Svarta Vinbären. Jag har inte skördat några vinbär i år, bara ätit direkt ifrån buskarna. Det är ju gott, men samtidigt tråkigt att inte ha några bär i frysen.

Vi tog en sväng in till Berga i dag. På vägen dit såg vi att det skulle vara enduro-SM på Lugnet, så vi bestämde oss för att svänga in där på vägen hem. Men först skulle vi förbi Linnea, Mika och Morgan. Mika såg vi inte så mycket av för han hade varit ute kvällen innan och mådde inte helt ok i dag!

Morgan, ja, jag finner inte riktigt ord, mer än vilken goding! Och ja, det är jag som får honom att le!


Efter besöket hos Linnea och gänget så svängde vi in på Lugnet för att kolla lite Enduro och uppleva den där härliga depå känslan som jag har saknat så, sedan Calle slutade att köra. Det visade sig att det var junior- och dam SM. Vi kollade lite på Knattarna när de körde specialprov på crossbanan, sen var det paus ganska länge innan  Juniorerna skulle starta så vi åkte hemåt.


Hemma igen så har Calle klippt gräset och jag rensat ogräs. Gräset var så högt så det behövs nog klippas i morgon också. Medan jag rensade ogräs så hittade jag något som gjorde mig mycket glad!


Jag har spanat in bladen till den här blomman flera gånger och funderat på om det är min höst Anemon, och nu så är jag ganska så säker. It's alive!

Det är inte bara höst Anemonen som äntligen behagar att komma, i dag så har jag även skördat den första och om jag har tur inte den ända, Squashen, för i år. Stor är den och låter konstigt gör den, så det ska bli kul att dela på den och se hur köttet är!


I kväll blir det väldigt lugnt, äta gott och bara mysa. Hålla tummarna lite för lika fint väder i morgon, för vid fint väder blir det en tur till skogs. Kanske hittar vi svamp, man kan ju hoppas.









Kommentarer