Till skogs med mammsen och pappsen

Det finns både för- och nackdelar med delade arbetspass. En av de stora fördelarna längre fram på hösten är att man hinner med skogen innan det blir för mörkt.

Och även fast vi inte gått in i höstmånaderna ännu, fast det är väldigt nära nu, så kan man egna pausen åt skogen.

Mamma, pappa och jag åkte till vårt vanliga svampställe, och jag hade hört att avverkning förekommit, men jisses vilken syn som mötte mig!


Trots den enorma avverkningen, så finns det mycket skog kvar, men stora delar av den skog som mina svampställen var på, är nu borta.


Pappa hittade kantareller, men gick hela tiden omkring och gnällde om att det inte fanns någon svamp, jag däremot hittade nästan bara soppar, bara och bara, soppar är ju faktiskt värdsagoa!

Min korg


Mammas kort(med stolt fjällskivling)

Pappas korg, med flest Kantareller




Kommentarer

  1. Men hörrödu är du så bra svamp, så kom och plocka med mig...kan ju bara dom vanligaste sorterna....
    Lyllos!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar