Sallat och annat gott!


Jag är absolut värdelös på att odla sallat, min mamma, hon däremot är en fena på det. Hennes sallat blir stor och fin, till och med isbergssallat, ja den knyter sig som den ska.










Och i år så har hon även lyckats med att så om sallaten och den har tagit sig, kommer inte kylan för tidigt så har hon sallat in i Oktober, November.


Mamma och pappa har en pergola med plasttak mellan garaget och huset. Under pergolataket trivs vinrankorna bra. De är både blå och gröna Jag tror att de flesta av rankorna kommer ifrån Tyskland, men någon kan vara ifrån Frankrike.




För två somrar sedan svämmade mamma och pappas Björnbärsbuske över av Björnbär, sedan kom den långa kalla vintern och förra sommaren fick de nog inte ett enda Björnbär, men nu är de på gång igen!



Jordgubbar är också gott, vet inte om det blir någon frukt på en blomma som blommar nu, men vacker är den!


Det finns två blommor som jag gillar i nästan alla tillstånd, här är en av dem, Jätte Allium. Den andra är Blå bolltistel, men den har jag inte fotograferat i dag, så den får ni inte se nu.


 Och till sist, om man inte har råd/tid att åka till Chelsea flower show, ja då får man titta på SVT1 i morgon, torsdag eller fredag.


P.s Det går sakta med den sista vanten till det andra paret, men jag ska bli klar i veckan.


Kommentarer