Många djur har det blivit

Morgonen började extremt bra skulle jag vilja säga. Först en uggla som flaxade förbi bilen bara 100 meter hemifrån. Strax därefter så kommer en fladdermus flygande förbi.
När jag körde genom industriområdet i Märsta så lunkade en räv över vägen. Pälsen såg fin ut, men han var väldigt tunn. Självklart så han jag inte få upp mobilkameran.
På mamma och pappas gata raskade ytterliggare en räv över vägen, och självklart så han jag inte heller denna gång få upp kameran!

Efter förmiddagspasset så tog jag Whoopi och åkte till Sigtuna. Här skulle kollas grisar, och visst, jag såg grisarna, men fåren var så mycket socialare och kelsjuka. Baggen skulle jag kunnat ta med mig hem på en gång, fast någon, eller några, skulle säkert ha blivit tjurig på mig.

Omaka par.

Pumba
En gris hade fattat tycke för ett får, snacka om omaka! Den andra grisen höll sig mest för sig själv.
När jag kom dit så kom alla får fram till staketet och ville lukta, bita och bli kelade. Extra nyfikna var de på Whoopi, men hon visade sig vara en riktig fegis! Hon ryggade tillbaka väldigt fort när fåren ville hälsa, men jag han ta ett kort då hon och baggen morsade på varandra.

Baggis visar upp sina vackra horn

Baggis hälsar på Whoopi 


Efter ett tag utan att ha fått något gott så ledsnar de på mig och går

Kommentarer

Skicka en kommentar