Man ska aldrig lita på väderleksrapporter

Jag hade planerat dagen efter att det skulle vara soligt och torrt och istället så är det disigt och blött. Gräsklippandet, planterandet och promenerandet blev det inte så mycket av.
I stället så har jag varit inne och pysslat. Blev inspirerad av Ernst och hans takkrona gjord av hålband, ståltråd, skedar, bönor och dillkronor, men jag har valt bort skedar, bönor och dillkronorna. Det jag tagit med mig ifrån Ernst idé är hålbandet och ståltråden!


Jag har en hel låda med gamla prismor som jag har tagit och använt. Och vi måste äta en himla massa rom innan lampan kan bli klar, för jag har tänkt att använda glasburkarna till ljushållare. 8 stycken behöver jag!
Så här till hösten så ska jag dekorera den med rönnbär och jag har plockat en del i dag, men långt ifrån tillräckligt. Det var för blött i skogen för mig och Whoopi.
Nu hänger den mitt i brasrummet och Calle går in i den hela tiden, men när den är klar så ska den hänga i växthuset!

Kommentarer