Arbete, handarbete och drömmar

Arbetsveckan är i full gång, fast jag är inte sugen på att arbeta. Minsta lilla paus så plockar jag upp min stickning. Jag är nu inne på det andra paret merino/silkes vantar och det är så himla majsigt  att se vantarna växa fram. Fast jag får förstås repa upp ganska många gånger. Den andra vanten på det första paret tror jag att jag fick repa upp säkert 8 gånger, varav 2 gånger när jag kommit mer än 5 varv.
Den första vanten på det andra paret fick jag repa upp när jag nästan var framme vid tummen. That sucks!
Just nu väntar jag på att mamma ska komma hem. Hon ska lära mig hur man maskar av utan att det blir som "hål" mellan fram och baksidan på vanten. Det är ganska jobbigt att ha stickningen alldeles nära och inte ta upp den och sticka, jag ska få till avslutet på dessa!
På jobbet har jag haft två lätta dagar, lätta på så sätt att de har varit korta och med bra turer. I morgon har jag en lång dag, fast med bra turer, så dagen kommer att vara ok. Torsdag, då däremot så kommer jag att få en jobbig dag! Hela dagen i Upplands Väsby. Fy attan!
När jag inte stickar eller arbetar, så drömmer jag. Jag drömmer om vad jag ska göra med trädgården i vår. Jag har börjat samla frön. Och min moster och morbror ska flytta lite växter, så de undrade om jag ville ha. Det är väl klart jag vill ha. Gratis är kul!
Eftersom vi har bestämt oss för att hägna in köksträdgården, så drömmer jag om olika sorters staket. Cesars trädgård har inspirerat mig att kanske använda störar, eller ska jag ta fårstängsel och komplettera med el? Det finns färdiga saker att köpa som är ganska snygga, men inte tillräckligt höga. Grindarna ska jag bygga själv, för jag vet precis hur de ska se ut. Om det är någon som har bra, billiga idéer på staket, så dela gärna med er.


Eftersom jag tyckte det var lite tråkigt med en lång text utan bilder så skickade jag med en bild på Mr Spock. Han gör mig alltid glad, inte för att mina andra djur inte gör mig glad, men Spock är katten som gör  "knäppa grejjer" som får smilebanden att åka upp på de flesta som träffar honom.



Kommentarer