Snart är även denna helg till ända!

Det är ju inte alla som har semester, bland andra som fortfarande arbetar är jag en. Har fått en riktigt tråkig tid i morgon. Jag börjar 3 min över 5 och det innebär att jag måste åka till Märsta i kväll! om jag hade börjat 10 min senare så hade jag kunnat ta 4 färjan, men men. Det är tur att jag har mamma och pappa.

Helgen har gått i trädgårdens tecken. Vi har rensat ogräs, klippt gräset och tagit hand om växterna (och de döda djuret) i köksträdgården. Gödslat tomater, gurkor, chili och paprika. Sått mera rädisor och vintersallat. I dag under det korta regnet som föll över ön passade jag på att vattna ordentligt.

Mycket kan man säga om mina små gurkplantor, det kommer finare gurkor på dem än på den stora köpgurkan!


Ätit och druckit gott, smakat den första rädisan, hoppat över att ta D-vitaminen, den har vi inhämtat ifrån solen. Gått en långpromenad i skogen. Det är så fullt av blåbär. Måste ta med mig ett gäng hinkar ut i veckan som kommer! Tänk vad härligt att kunna äta blåbär hela vintern!

I bland så känns det som om Rådjuren äter upp precis allt som jag planterar, men ibland så sparar de några godbitar. Vallmo verkar de inte alls förtjusta i, lika så, så äter de inte Stormhatt och Digitalis, någon måste ha talat om för dem att de är giftiga och det är jag tacksam för så jag har något att njuta av. Jag hoppas att Vallmon som växer runt Dahliorna ska hålla Rådjuren borta ifrån dem, för nu är det fullt av knoppar på de Dahlior som inte har blivit Rådjursattackerade ännu.



Kommentarer