Lugn Lördag

Det är precis så här, som Calle och jag har spenderat denna lördag, som man önskar att hela livet skulle kunna vara:
Lugn och god frukost utan stress, de enda som var lite stressade var katterna, de fick inte frukost vid sin normala tid. En kort tur till Åkersberga som vi började hos Linnea, Mika och Morgan. Han är så ootroligt söt. Jag tror ingen kan fatta hur jäkla söt han verkligen är. Absolut världens sötaste! Fast jag kan vara jävig, vet inte riktigt hur det funkar när man bara är bonus.
Vidare till Berga centrum och efter ett kort besök där vidare till Willys och OnOff, Calle behövde en hårtrimmer.
Hem, äta lunch, vila, Calle sovande och jag arbetande ute i trädgården. När jag tyckte att jag arbetat tillräckligt hårt så tog jag en snabb dusch i vattenspridaren och sedan la jag mig i soffan på terrassen och lyssnade på dagens sommarpratare, Henke Larsson. Bättre och roligare än vad man kanske förväntade sig!
Calle kom ut och lyssnade med mig efter kanske en halvtimme. När programmet var slut satt vi kvar i över 2 timmar och dryftade livets väsentligheter.
Själv så känner jag att varje dag skulle kunna få vara som denna!

Kommentarer