Aubergine och Hallon

Efter jobbet i måndags så åkte jag förbi moster och morbror. De har Aubergine plantor som jag bestämt mig för att fotografera.

Moster & Morbrors Aubergineplantor

När jag skulle åka därifrån så fick jag en planta med 3 frukter och en massa blommor på! Det ska bli så kul att prova hemma odlad Aubergine. Det är egentligen bara en sak jag inte fattar, hur kan dessa "klena" plantor bära upp de stora Auberginerna som man köper i affären?



Efter besöket hos moster och morbror så hämtade jag Whoopi och de hallonplantor som jag grävt upp hemma och begav mig av mot Norrviken och Svärmor och Roffe.
När jag kom dit så arbetade Roffe för fullt med att få hallonrabatten klar.


När Roffe grävt klart, monterat ramen och fyllt på med jord så planterade svärmor hallonplantorna övervakad av Gorm och Whoopi.


Både Whoopi och Gorm var nöjda med resultatet. Här kan man säkert palla hallon nästa år!


Kommentarer