Uppdatering köksträdgården

Som jag berättade för några dagar sedan så har jag haft påhälsningar av rådjur, och de har smakat av det mesta; potatisblast, spenat, rädisor och sockerärtor. Med rådjuren i åtanken så har vi bestämt oss för att stängsla in köksträdgården, det blir antagligen fårstängsel med ellina över, men tillsvidare i år så har jag satt ut Råodör, jag hittade en burk i tvättstugan, vi får se hur det funkar!


Min fjolårs purjolök är jättehög och har blomknoppar, jag ser fram emot att den ska blomma, jag har aldrig sett blommande purjolök! Fjolårs purjon växer ihop med fjolårssparris, vitlök och Vallmo. har jag tur så blommar purjon och Vallmon samtidigt!


Min Squash är verkligen klen i år, vet inte vad det är för fel, så jag får väl försöka med gödsel. Hur som haver så blommar den i alla fall, så någon liten Squash kanske man kan få.



I växthuset växer det mesta bra, kanske att gurkan behöver mer vatten. Jag tror att jag får be Calle rycka in och vattna i mellan åt, när jag inte har tid.



Tomaterna växer som de ska och nu är det frukt på två av plantorna. De tomater som är planterade i krukor har fått fat för de var nog lite för torrt, även om Kjell Åberg säger att det är bra för smaken på tomaterna om de får torka ut lite mellan vattningarna!


Kommentarer